Acnetherapie

Wanneer u last heeft van een onzuivere huid, puistjes of mee-eters kunt u bij Skin Clinic Haaksbergen terecht voor acnebehandelingen. De behandeling is erop gericht om verergering van ontstekingen en daardoor littekenvorming te voorkomen. Ook kan er middels behandeling gezorgd worden dat de huid weer egaler en mooier wordt. Er wordt advies gegeven voor ondersteunende producten die zijn afgestemd op de ernst van de acne, uw wensen en huidtype.

Tijdens de behandeling zal er eerst een dieptereiniging worden uitgevoerd. Hierbij worden mee-eters en overmatig talg in de huid verwijderd. Dit zijn de voorbodes van de ontstekingen (puistjes). Wanneer deze worden verwijderd zal het ontstekingsproces worden voorkomen.

Daarna zal er microdermabrasie of een exfoliant worden toegepast om uw huid voor te bereiden op de peeling. Deze voorbereiding zorgt ervoor dat de peeling dieper in de huid komt en dus meer resultaat zal gaan geven.

Een peeling zorgt ervoor dat de talgproductie in uw huid wordt geremd, poriën worden gereinigd en bacteriën gedood, die de acne veroorzaken. Tevens wordt door de peeling de dode huidlaag verwijderd, waardoor het talg beter kan afvloeien en niet meer voor verstopping (mee-eters) zal zorgen.

Het aantal behandelingen die nodig zijn om het gewenste resultaat te bereiken is per persoon verschillend en is afhankelijk van de ernst en oorzaak. Een thuisbehandeling met ondersteunende producten maakt de behandeling effectiever. Over het algemeen wordt er gestart met een interval van 2 tot 3 weken en wanneer de acne is verminderd en stabiel, kan de behandelfrequentie worden afgebouwd.

Acnebehandelingen komen in aanmerking voor een (gedeeltelijke) vergoeding bij uw zorgverzekeraar wanneer u aanvullend bent verzekerd. U kunt dit terug vinden in uw polisvoorwaarden of informeer bij uw zorgverzekeraar. Een verwijzing van huisarts of dermatoloog kan hiervoor nodig zijn.